Party op de Reeperbahn

16 december 2014 - Hamburg, Duitsland

Het is weer een tijdje geleden dat ik nog iets geschreven heb op mijn blog. Hier ben ik weer....

Afgelopen vrijdag hadden we hier ons kerstdiner met de collega's en de klant. Met zijn allen naar het alom gekende Italiaans restaurant in mijn straat waar ik woon. Klein restaurant en gezellig.

Het eten was veel, lekker, en vooral Italiaans, met als afsluiter een groot stuk Tiramisu en een glaasje Averna, I'm in!

Al gauw begonnen er plannen te borrelen om nog een stapje in de wereld te zetten, niets mis mee, en dan zien we dat stuk van Hamburg ook eens. Na een paar glaasjes verder zijn we vertrokken richting Clouds, een bar op de hoogste verdieping van the dancing towers. Een heel gek gebouw hier in Hamburg. Echter toen we aankwamen was de bar al gesloten, dus zijn we verder op zoek gegaan naar een andere plek.

Na wat zoeken en rondhoren, belanden we uiteindelijk in een retro Karaoke bar. Ikzelf heb niet gezongen, maar we hebben wel een paar zangers en zangeressen gehoord, de ene al beter dan de andere. Het interieur was heerlijk retro. Was een aparte plek.

Na een tijdje waren we toe aan wat anders, waar we ook konden dansen. En voor ik het wist wandelden we over het stuk Reeperbahn waar de vrouwen ook nog toegelaten zijn. Het echte "men only" stuk heb ik niet gezien. De neon licht reclames en flitsende lichten gaven al een indruk en is heel erg vergelijkbaar met het schipperskwartier van Antwerpen.

Na een korte wandeling zijn we nog in een soort van dancing terecht gekomen waar we konden dansen en hebben we ons nog goed geamuseerd, nadien was het tijd voor nog één afsluiter, en voor ik het wist was ik 24 uur wakker.

De Reeperbahn is de uitgaansbuurt van Hamburg en is heel erg gekend over de hele wereld. Voor mij was het ok om er eens geweest te zijn, maar geef me maar een gezellige bar met een goed glaasje wijn en gezellige babbel. Heb me te pletter geamuseerd en het is weer een mooie herinnering voor later...

1. Jef Swinnen:
    18 december 2014
    Leuk om te lezen. Jef
  2. Immeke:
    18 december 2014
    Het is daar toch wel een leuke boel, Im